چند گام تا ایجاد یک شهربازی هیجان انگیز

فهرست محتوا

در طول دو دهه اخیر و با توجه به گسترش فرهنگ آپارتمان نشینی و افزایش مراکزخرید بزرگ و مجهز و تبدیل شدن شهربازی های سالنی به بخش جدا ناشدنی از این مراکز تجاری ،  گام های بسیار مهمی در صنعت تفریحات برداشته شده است. رشد فزاینده درآمد شهربازی های سالنی ، استهلاک پایین ، بازگشت سرمایه و قابلیت درآمدزایی در تمام ماه های سال، باعث گردیده سرمایه گذاران جدید تمایل زیادی برای مشارکت در این صنعت داشته باشند . برای ایجاد یک شهربازی نیازی به داشتن میلیاردها تومان سرمایه ندارید: همه چیز میتواند از کم شروع  شود و اگر شما یک کارآفرین بابرنامه ریزی و تصمیم گیری های دقیق و منظم باشید  ،

شهربازی شما با گذشت زمان رشد می کند.

صادقانه به شما بگویم همه شهربازی ها موفق نیستند. عوامل متعددی وجود دارد که بر روند کار ، آینده و توسعه احتمالی چنین پروژه ای تأثیر می گذارد . راه اندازی یک شهربازی همیشه باید به عنوان شروع یک کسب و کار تخصصی در نظر گرفته شود . بنابراین ، قبل از اینکه کیف پول و رویاهای خود را وارد پروژه کنید ، برای برنامه ریزی دقیق کارهای خود وقت بگذارید. اگر بتوانید با یک مشاور خوب و با دانش و آشنا با شهربازی و صنعت سرگرمی همراه شوید ، مطمئناً برای شروعِ راه درست توصیه های عالی دریافت خواهید کرد.

بزرگسالان هم عاشق شهربازی هستند

همه مردم، شهربازی های دارای تم و موضوع را دوست دارند. این مکان ها به آنها احساس بازگشت به یک نوستالژی ، یا زندگی در یکی از فیلم های کارتونی جهان را می دهد. انواع مختلفی از شهربازی ها با توجه به موضوع و مخاطب مورد نظر وجود دارد. به عنوان مثال ، می توانید در هر شهر تعداد زیادی خانه بازی برای کودکان و خردسالان  پیدا کنید ، اما متاسفانه شهربازی های سرپوشیده کمی مناسب جوانان و بزرگسالان وجود دارد .

نکات مهمی که شهربازی سالنی  شما را  به یک انتخاب غیرقابل مقاومت  تبدیل می کند

بیایید در عمل چیزهایی را بررسی کنیم که باعث می شود شهربازی شما در شهرتان به یک مکان تفریحی برجسته تبدیل شود.

 یک کاغذ و یک قلم بردارید و آماده شوید تا ایده هایتان را در  ارتباط با موارد زیر یادداشت کنید:

تم و یا موضوع را انتخاب کنید

هر شهربازی به یک تم اصلی نیاز دارد. شما می توانید آن را در موضوعات مختلف مانند ماجراجویی ، کارتونی ، طبیعت ، فانتزی ، تاریخ ، سینما و …انتخاب کنید.

ضرورت همکاری با یک مشاور متخصص

همکاری با یک مشاور متخصص برای مطالعه امکان سنجی محل احداث  و هزینه ها در هر شغلی ضروری است. یک طرح تجاری باید توسعه یک استراتژی را بر اساس امکان سنجی مد نظر قرار دهد . این امر باید شامل چشم انداز تجاری شما باشد . چه نوع شهربازی را می خواهید افتتاح کنید؟   بررسی و تحقیق بازار، به درستی نشان می دهد که شهربازی شما چقدر می تواند جذاب، سرگرم کننده و از لحاظ اقتصادی توجیه پذیر باشد .

بیایید جمله ی کمی خسته کننده بالا را با یک مثال تجربی در شهربازی بررسی کنیم :

فرض کنید سرمایه گذاری قصد دارد در شهرهای تهران و بابلسر دو شهربازی سرپوشیده با بودجه یکسان راه اندازی کند .

آیا انتخاب تم  برای این شهربازی ها میتواند یکسان باشد؟

آیا  میتوان دستگاه های  یکسانی را برای این مجموعه ها پیشنهاد داد؟

نظر شما در مورد رویکرد درآمدزایی در هر یک از این شهربازی ها چیست؟

بنظر شما مهمترین وجه تمایز این دو شهربازی سالنی در چه چیز هست؟

آیا دستگاه پرفروش شهربازی سالنی تهران میتواند به همان اندازه درشهربازی بابلسر پولساز باشد؟

آیا با جابجایی دستگاه دست دوم بین این شهربازی ها راندمان آن بازی ها یکسان خواهد بود؟

رویکرد شما برای انتخاب دستگاه برای هریک از این شهربازی ها چیست؟

دستگاه های تیکتی برای شهربازی تهران مناسب تر هستند یا شهربازی بابلسر ؟

جانمایی دستگاه ها در این دو شهربازی چه تاثیری بر روی فروش آن ها خواهد گذاشت؟

 و استراتژی تبلیغاتی شما برای هر یک از این مجموعه ها چیست؟

برای طراحی شهربازی شما نیاز به یک تیم متخصص ، شخص حرفه ای   و یا از همه مهمتر یک ایده شفاف دارید . این به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید چه دستگاه ها ، خدمات و تفریحاتی را به مشتریان خود ارائه دهید و چه میزان از بودجه را صرف دکور و دیزاین مجموعه خود نمایید .

ادامه دارد…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *